Από τις ΟΛΥΜΠΙΑΚΕΣ ΑΕΡΟΓΡΑΜΜΕΣ στην OLYMPIC AIR του ιδιωτικού ομίλου MIG

2017-10-14 10:04

της Δήμητρας Σπανού

 

το αφιερώνω

πολιτικούς της γενιάς μου και της γενιάς του πατέρα μου

 (και να πάθουν ότι τους αξίζει)

Το καραβάνι τρέχει μες στη σκόνη

και την τρελή σου κυνηγάει σκιά
πώς να ημερέψει ο νους μ’ ένα σεντόνι
πώς να δεθεί η Μεσόγειος με σχοινιά
αγάπη που σε λέγαμ’ Αντιγόνη

 

 ΤΙ ΗΤΑΝ ΟΙ ΟΛΥΜΠΙΑΚΕΣ ΑΕΡΟΓΡΑΜΜΕΣ ΑΡΧΙΚΑ

Αποτέλεσμα εικόνας για ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ ΑΠΕΡΓΙΕΣ


Οι Ολυμπιακές Αερογραμμές (ΟΑ) (Αγγλ. Olympic Airlines) ήταν ο κρατικός αερομεταφορέας της Ελλάδας. Η ύπαρξη κάποιων εταιρειών σε περιορισμένη και διερευνητική δράση πριν από τον πόλεμο συνεχίστηκε το 1947 με την συγχώνευσή τους σε μια  Εθνική Ανώνυμη Εταιρεία Τ.Α.Ε  που στην συνέχεια δεν ευδοκιμεί και περιέρχεται στην δικαιοδοσία του Ελληνικού Δημοσίου.

 Το 1956 περιέρχεται σε αποκλειστική εκμετάλλευση του μεγιστάνα Αριστοτέλη Ωνάση  και επεκτείνεται και ανεβαίνει σταθερά στις επόμενες δυο δεκαετίες 60 και 70,

 Η ΣΤΑΔΙΑΚΗ ΕΞΑΘΛΙΩΣΗ ΚΑΙ ΕΚΠΤΩΣΗ ΤΩΝ ΟΛΥΜΠΙΑΚΩΝ ΑΕΡΟΓΡΑΜΜΩΝ ΑΠΟ ΤΑ ΜΕΣΑ ΤΗΣ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ ΤΟΥ 70

Από τον Νοέμβριο του 1976 αρχίζουν κλιμακούμενα προβλήματα που ξεκινούν από αεροπορικά δυστυχύματα και συνεχίζουν με απεργίες μια εκ των οποίων αποτελεί την μεγαλύτερη σε διάρκεια απεργεία (35 ημέρες)  από τον Δεκέμβριο του 1977 έως το Ιανουάριο του 1978 με κύρια αιτήματα τα μισθολογικά και τα συνταξιοδοτικά και το καθορισμό του ωραρίου εργασίας. Ταυτόχρονα αγοράζονται πιο σύγχρονα και μεγαλύτερα αεροσκάφη και ανανεώνονται οι στολές από την σχεδιάστρια μόδας Ρούλα Στάθη

.Αποτέλεσμα εικόνας για μπιλυ μπο

Τα ίδια συνεχίζονται και στην επόμενη δεκαετία όπου έχουμε απεργιακές  κινητοποιήσεις εργαζομένων το 1981 και 1983  με ανάλογα αιτήματα. Ταυτόχρονα έχουμε  και περαιτέρω αγορά και άλλου εξοπλισμού σε αεροσκάφη για ένωση  Αθήνα και Θεσσαλονίκης με τα νησιά του Αιγαίου ,  αλλά και ανανέωση των στολών των υπαλλήλων της εταιρείας από τον σχεδιαστή μόδας Μπίλυ Μπο. 

Το 1985 ανοίγονται πάλι οι γραμμές με Αυστραλία και Καναδά και   σύνδεση με  Λέρο, Πάρο, Σητεία, Μαδρίτη, Λυών Κοπενχάγη και Πάφο. Στην συνέχεια αγοράζονται και άλλα αεροσκάφη και εκτελούνται περισσότερα δρομολόγια εσωτερικού και εξωτερικού ώστε η εταιρία να φτάσει να κατέχει την  15η θέση σε μεταφορά επιβατ[ων εσωτερικού και την 20 επιβατών εξωτερικού  μεταξύ 

150 αεροπορικών εταιρειών. Παρ όλα αυτά γίνονται παρατεταμένες απεργείες το 1986 για το συνταξιοδοτικό και στο προσκήνιο εμφανίζεται ο Ανδρέας παπανδρέου που με παρέμβασή του επιλύονται τα αιτήματά τους. Εν το μεταξύ,  το έλλειμμα της εταιρείας εκτοξεύεται στα ύψη. Αποτέλεσμα εικόνας για ασπασια τζερελ

Η κίνηση των επιβατών μειώνεται και ο σχεδιαστής μόδας για τις στολές είναι τώρα η Ασπασία Τζερέλ

Αιμάτηράεπισόδεια στις αρχές του 1990 μεταξύ των ΜΑΤ και απεργών και απολυμένων της Ολυμπιακής ενώ όμως τα θέματά τους (αργείες, υπερωρίες κ.α.) έχουν ήδη επιλυθεί

Παράλληλα ανήγει γραμμή για το Τόκιο, ενώ ανεβαίνει η κίνηση των αερογραμμών σε εσωτερικό και εξωτερικό. Ιδρύεται η θυγατρική Μακεδονικές  Αερογραμμές  και αγοράζονται αεροσκάφη  Boeing 737-400, Airbus A300-600, ATR-42 και ΑTR72

Τα χρέη της εταιρείας αυξάνονται και η κυβέρνηση εφαρμόζει σχέδιο εξυγίανσης για παραγραφή των χρεών χωρίς αποτέλεσμα.

Σε  μάλλη μια προσπάθεια εξυγίανσης, το Ελληνικό Κράτος αναθέτει τη διοίκηση της ΟΑ στην θυγατρική της British Airways, Speedwing, χωρίς όμως θετικά αποτελέσματα.

 Νέα μοντέλα για τις στολές του πληρώματος και των υπαλλήλων της το 1998  από τον οίκο Αρτίστι Ιταλιάνι και  νέα αεροσκάφη τύπου Airbus A340-300 

παραγγέλλονται για την χρεωμένη Ολυμπιακή Αεροπορία το 1999. Αποκτάται σύνδεση με το Mαντζεστερ

Το 2000 και αφού η συνεργασία με την British airway  η κυβέρνηση επιλέγει μια χρεωμένε ι εταιρία  Axon Airlines του ομίλου Λιακουνάκος

για να εξυγειάνει την ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ. Είναι η τελευταία ενέργεια που θα οριστικοποιήσει το τέλος της  Ολυμπιακής. Το 2001 κλείνει το αεροδρόμιο του Ελληνικού, ενώ ξεκινά η λειτουργεία του Διεθνούς αερολιμένα Ελευθέριος Βενιζέλος 

 Το Μάρτιο του 2009 το ελληνικό δημόσιο συμφώνησε στη μεταβίβασή τους Αποτέλεσμα εικόνας για Marfin investment group

στον ιδιωτικό όμιλο MIG (Marfin Investment Group). Ηνέα εταιρεία ονομάζεται Olympic Air

 

ΚΑΙ ΠΟΙΑ ΗΤΑΝ ΤΑ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΗΣ ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ 

 Η κύρια βάση των δραστηριοτήτων της βρισκόταν στον Διεθνή Αερολιμένα Ελληνικού από την ίδρυση τους μέχρι το 2001 (όποτε και έκλεισε) και μεταφέρθηκε στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος», μέχρι την διακοπή της λειτουργίας τους, ενώ διέθετε βάσεις και στον Διεθνή Κρατικό Αερολιμένα Θεσσαλονίκης "Μακεδονία", στον Κρατικό Αερολιμένα Ηρακλείου «Νίκος Καζαντζάκης» και στον Κρατικό Αερολιμένα Ρόδου «Διαγόρας». Διέθετε επίσης βάση το Διεθνές Αεροδρόμιο Χίθροου του Λονδίνου.

 

ΣΕ ΠΟΙΟΥΣ ΜΕΤΑΦΕΡΘΗΚΑΝ

Η Marfin Investment Group (MIG) είναι μια ελληνική επενδυτική επιχείρηση που ιδρύθηκε το 1998 με την επωνυμία Marfin Α.Ε.Π.Ε.Υ.. Έκτοτε έχει εξαγοράσει μεγάλο αριθμό επιχειρήσεων και έχει αλλάξει πολλά ονόματα: το 2001 αγόρασε την Piraeus Prime Bank και μετονομάστηκε σε Marfin Bank, ενώ το 2004 πήρε το όνομα Marfin Financial Group ως συνέπεια της τριπλής συγχώνευσης των Comm GroupMarfin Classic Α.Ε.Ε.Χ και Maritime and Financial Investments. Η εταιρεία είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο Αθηνών.

Αποτέλεσμα εικόνας για παναγιώτης αλεξάκης


Η Marfin Investment Group (MIG) φαίνεται να συμμετέχει στον εκτεταμένο επενδυτικό μηχανισμό-τράπεζα  Capital Link

Η Capital Link παρέχει υπηρεσίες σχέσεων με τους επενδυτές σε ένα εκτεταμένο κατάλογο εταιρειών παγκοσμίως. Οι υπηρεσίες μας κυμαίνονται από εταιρικές συμβουλές σε επικοινωνίες μέσω διαδικτύου.

 

Στις 6 Μαρτίου 2009 η MIG κέρδισε τη συμφωνία εξαγοράς των Ολυμπιακών Αερογραμμών, η οποία κατόπιν της εξαγοράς μετονομάστηκε σε Olympic Air.[4]Στις 22 Φεβρουαρίου 2010, η Ολυμπιακή και ο κύριος ανταγωνιστής της, Aegean Airlines, ανακοίνωσαν ότι έχουν καταλήξει σε συμφωνία για συγχώνευση, με σταδιακή κατάργηση του brand της Aegean υπέρ του. Η συγχώνευση αναμενόταν να ολοκληρωθεί στα τέλη του 2010, εφόσον εγκριθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού 

 

 

ΣΗΜΕΡΑ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΜΕΡΟΣ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ

το Αεροδρόμιο των πρώην ΟΛΥΜΠΙΑΚΩΝ ΑΕΡΟΓΡΑΜΜΩΝ αποτελεί μέρος φιλοξενίας προσφύγων. Σε μια προσπάθεια να εγκαταληφθεί η πολιτική των "σκληρών" στρατοπέδων και να εγκαταστήσουν πρόσφυγες σε αστικές περιοχές με πιθανές προοπτικές να προσφέρουν τυχόν  εκδουλεύσεις  ώστε να αμείψουν την καλύτερες συνθήκες διαμονής τους

άλλοι όμως το βλέπουν διαφορετικά...

από δημοσίευμα ΤΟ ΠΡΩΗΝ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΘΗΚΗ ΨΥΧΩΝ ΚΑΙ ΣΩΜΑΤΩΝ

ελληνικόΚοινή δήλωση των Δημάρχων Αλίμου, Ανδρέα Κονδύλη και Γλυφάδας, Γιώργου Παπανικολάου.

«Τα θλιβερά γεγονότα στο πρώην αεροδρόμιο του Ελληνικού επιβεβαιώνουν αυτό που επισημαίνουμε με κάθε τρόπο, εδώ και πολλούς μήνες: Η πρόχειρη, ανοργάνωτη και χωρίς σχέδιο ασφαλούς προοπτικής μεταφορά και εγκατάσταση προσφύγων και μεταναστών στο χώρο του πρώην αεροδρομίου δεν μπορεί και δεν πρέπει να αποκτήσει μόνιμα χαρακτηριστικά. 

 

ΠΟΥ ΦΙΛΟΞΕΝΟΥΝΤΑΙ ΣΥΝΗΘΩΣ ΟΙ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ

Συνήθως σε φρικτά στρατόπεδα συγκέντρωσης που λίγο διαφέρουν εκείνα της κατοχής του Β παγκοσμίου πολέμου

Για αυτόν τους λόγους,  ιδρύθηκε  το Ευρωπαικό Ταμείο για τους πρόσφυγες (2008-2013) επιχορήγησε το 2013 για την φιλοξενία 

Ευρωπαϊκό Ταμείο για τους Πρόσφυγες (2008-13)

Με την παρούσα απόφαση ιδρύεται το Ευρωπαϊκό Ταμείο για τους Πρόσφυγες, για τη χρονική περίοδο 2008-13. Με κονδύλια 614 εκατ. ευρώ για την εν λόγω χρονική περίοδο, το ταμείο αυτό εντάσσεται στο πλαίσιο του γενικού προγράμματος «Αλληλεγγύη και διαχείριση των μεταναστευτικών ροών».

ΠΡΑΞΗΑπόφαση αριθ. 573/2007/EK του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 23ης Μαΐου 2007, σχετικά με τη σύσταση του Ευρωπαϊκού Ταμείου για τους Πρόσφυγες, για την περίοδο 2008 έως 2013, ως μέρος του γενικού προγράμματος «Αλληλεγγύη και διαχείριση των μεταναστευτικών ροών», και με την κατάργηση της απόφασης 2004/904/ΕΚ του Συμβουλίου

ΜΙΑ ΚΑΛΗ ΙΔΕΑ...

Θα μπορούσαν οι εγκαταστάσεις αυτές να αποτελέσον το 25% που χρειάζεται για να εκταμιεύσουν το 75% που χορηγούσε το Ταμείο για τους πρόσφυγες ώστε να τους παρέχουν με την βελτίωση των συνθηκών καλλήτερες συνθήκες

και να κλείσουν και τα κακά στόματα...

 

ΣΕ ΑΝΑΜΝΗΣΗ ΦΙΛΟΙ ΚΑΙ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ

Φωτογραφία του Pavlos Papadimitropoulos.

Νίκος Κουτσούρας,Σταθης Σαχίνης,Νικος Κούβακας,Νίκος Κουλουράς,Θανάσης Δήμου,Θανάσης Ρεμπούσκας .... (αρχείο Δημήτρη Μονογυιού)

εκφράζουν την πίκρα τους για την Εταιρεία που ιδιώτικοποιήθηκε μετά από  τόσον αγώνα... 

Η ΟΑ εκτός από μια ανθούσα τότε εταιρεία ήταν συγχρόνως και ένα σημείο αναφοράς για τους Έλληνες και την ευόδοση των προσπάθειών τους. 

Η πτώχευση και η ιδιωτικοποιηση στενοχώρησε πολύ και κυρίως τους εργαζόμενους όπως τουλάχιστον φαίνεται από τον σύνδεσμο φίλων και συναδέλφων ΟΑ και τις εκδηλώσεις τους

 

 

ΠΗΓΕΣ

https://el.wikipedia.org/wiki/Marfin_Investment_Group

https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9F%CE%BB%CF%85%CE%BC%CF%80%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CE%AD%CF%82_%CE%91%CE%B5%CF%81%CE%BF%CE%B3%CF%81%CE%B1%CE%BC%CE%BC%CE%AD%CF%82

https://polkeoa.gr/wp-content/uploads/2016/04/DSC_8909.jpg

https://greece.capitallink.gr/company/profile.php?ticker=%CE%9C%CE%99%CE%93.ASE

https://www.fonipeiraioton.gr/%CF%84%CE%BF-%CF%80%CF%81%CF%8E%CE%B7%CE%BD-%CE%B1%CE%B5%CF%81%CE%BF%CE%B4%CF%81%CF%8C%CE%BC%CE%B9%CE%BF-%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%B7%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CF%8D-%CE%B4%CE%B5%CE%BD-%CE%B5%CE%AF%CE%BD/

Φαύλος κύκλος δανείων και κακοδιαχείρισης | Άρθρα | Ελευθεροτυπία

Ελευθεροτυπία610 × 422Αναζήτηση βάσει εικόνας
Ανδρέας Παπανδρέου και Κωνσταντίνος Καραμανλής

akatergasto

 

 

Νέο Διοικητικό Συμβούλιο για την Marfin Investment Group - NEWS ...